Hemsidan är under uppbyggnad, driftstörningar under mellandagarna kan förekomma. Vi finns på telefon mellan 08-17.

Hemsidan är under uppbyggnad, driftstörningar under mellandagarna kan förekomma. Vi finns på telefon mellan 08-17.

Loncin bensinmotor 7,0 hk 22,0 mm vertikal axel. Reduktionsväxel. Utan elstart.

Loncin bensinmotor, 7,0 hk, 22 mm horisontell axel.

Motorn utrustad med reduktionsväxel.
1800 varv/minut (2:1)



Motortyp:     Luftkyld 4-takts bensinmotor med överliggande ventiler,

Axeldiameter:                                                         22 mm.

Cylinderdiameter x slaglängd :                             68 x 54 mm.

Slagvolym:   196 cm3.

Kompressionsförhållande:                                    8,5 : 1.

Netto effekt:  4,1 kW (5,6 HP) / 3 600 varv per minut.

Max netto vridmoment:                                          12,5 Nm / 2 500 varv per minut.

Tändsystem:  Elektronisk tändning.

Startsystem:  Startapparat/rekylstart. Tankvolym:     3.1 Liter.

Bränsleförbrukning vid kontinuerlig märkeffekt: 1.4 L/tim - 3 600 varv per minut.

Oljevolym: 0.6 Liter.

Dimensioner: (L x B x H) 376 x 312 x 335 mm.

Torrvikt: 19 kg.
RH

4160 exkl. moms

4 160,00 kr

OBS! Motorn och reduktionsväxeln kommer lösa, montering får man göra själv.

Motor med horisontell axel används ofta för att ersätta t.ex. B&S-motor (Briggs och Stratton). Briggs och Stratton är standardmotorer i gräsklippare, snöslungor, go-kart, minigrävare och matningsmaskiner. och kan med fördel bytas ut mot vår horisontella motor från Loncin.
Många matningsmaskiner, transportsystem, entreprenad maskiner etc. använder Honda-motorn, som vår Loncin-motor också enkelt kan ersätta.
120 watt 10 Ah laddningsspole, detta är viktigt eftersom det ofta finns elektriska anslutningar / ventiler / lampor på maskiner idag, och många av dessa maskiner kan startas och stoppas många gånger.

Loncin kvalitetsmotor tillverkad i Kina. Många fördelar med Loncin jämfört med andra kinesiska motorer är:
Optimerat dubbelt balanssystem, ger vibrationsminskning och mer stabil drift.
• Utformad kamaxel (OHV) och lägre motortemperatur.
• Oljelarm som minskar risken för att oljan ska ta slut.
Gjutjärnsfoder förbättrar inte bara smörjningen utan gör också motorn mer motståndskraftig mot slitage och förlänger motorns livslängd
• Fullt gjutet motorhus och förstärkt vevaxel gör motorn mer pålitlig och hållbar.
RH
Kommentarer (0)
Det finns inga kundrecensioner just nu.

16 andra produkter i samma kategori: